HTML

Bemutatkozás

Ez + az. Komoly és vidám. Elgondolkodtató és feledhető....

Rovatok

Friss topikok

  • Pöhölyke: Kedves Klári! Mindig örömmel fogadom a barátságos és kiművelt hozzászólásokat! Neked is köszönöm!... (2017.10.16. 21:39) Misztérium
  • abalaux: Végtelenül szomorú... Ez rosszabb, mintha mérgelődős strófákat írnál. Inkább bosszús verset olvas... (2011.08.26. 20:22) Ha egyszer el kell menni...
  • Librigabi: Kedves Erika! Köszönöm a segítségét, megpróbálom Püski Attilával vagy a kiadóval felvenni a kapcso... (2011.07.13. 10:01) Irgalmatlan évek
  • Mutek: Már nagyon várom a friss posztokat, tetszik az oldal! :) (2011.06.18. 13:41) Kiszámolók
  • Pöhölyke: @VKlári: Hát ez lett... (2011.02.20. 16:35) Testlenyomat

Linkblog

A jóság koronája

Kora ősszel az indián nyár megtréfált: este hat táján, szikrázó napsütésben, lengén, esernyő nélkül indultam színházba – elvégre ki szeret ilyen helyre tömött ridiküllel menni? Már az előadás közben sejthető volt, hogy az időnkét beszűrődő durrogás nem a cselekmény része, sokkal inkább vélhető, hogy az angyalok kugliznak odafent az égben, ráadásul zuhanyoznak is. Reménykedtem, hogy eláll az eső a színdarab végéig, de nem. Szaporán spuriztam a villamosig, villamostól a HÉV-ig, és még mindig bíztam, lakom annyira távol a belvárostól, hogy a sávos égszakadást ott már végképp magam mögött hagyom.

De nem.

Leszálltunk a HÉV-ről, ki-ki sebességének és felszerelésének megfelelő vágtába, vagy sétába kezdett. Úgy döntöttem, nekem mindegy. Hazáig úgyis – szó szerint – bőrig ázom, nem voltam olyan vastagon öltözve, hogy számítson.

És ekkor egy vékonyka lány állt meg mellettem, esernyő alatt:

- Elnézést, felajánlhatom az esernyőmet?

A másodperc tört része alatt cikáztak át fejemben a lehetőségek: mi a nagyobb illetlenség, flegmának tűnve azt mondani, hogy köszönöm, nem. Hiszen néha az elutasítás – mint például mikor átadják a helyüket, de visszautasítjuk -, rosszul is eshet.

- Köszönöm, de nem is biztos, hogy egy irányban megyünk – próbálkoztam zavartan.

- Tessék csak jönni, innen legalább háromszáz méterig mindenképpen egy irányba kell haladnunk.

- Hiszen akkor te is félig megázol!

- Dehogy, tessék csak belém karolni!

Ennek már nem lehetett ellent mondani. Megköszöntem, bebújtam az esernyő alá. Nem győztem álmélkodni, és ezt ki is fejezni. Közben kiderült, a „kislány” egyetemista, és pár házzal lakik odébb, mint én, de örömmel kanyarodik velem egészen a mi lépcsőházunkig. Azért felhívtam a figyelmét, legyen óvatos az ilyen kései jótékonykodással, sose tudhatja, kibe botlik.

- Ne tessék félteni, vigyázok!

Nagyon szépen megköszöntem a segítségét a házunk aljában és szinte lebegve siettem a lakásomba.

Feltehetően soha többé nem fogok találkozni ezzel a lánnyal. Ha találkozom is, nem is ismerjük meg egymást. Arra a napomra mégis ez a jó szándékú, udvarias és segítőkész lány tette fel a jóság koronáját.

És nem bántam, hogy derékig így is csuromvizes lettem.

Címkék: szaunasztorik

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tollasz.blog.hu/api/trackback/id/tr115592978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása