HTML

Bemutatkozás

Ez + az. Komoly és vidám. Elgondolkodtató és feledhető....

Rovatok

Friss topikok

  • Pöhölyke: Kedves Klári! Mindig örömmel fogadom a barátságos és kiművelt hozzászólásokat! Neked is köszönöm!... (2017.10.16. 21:39) Misztérium
  • abalaux: Végtelenül szomorú... Ez rosszabb, mintha mérgelődős strófákat írnál. Inkább bosszús verset olvas... (2011.08.26. 20:22) Ha egyszer el kell menni...
  • Librigabi: Kedves Erika! Köszönöm a segítségét, megpróbálom Püski Attilával vagy a kiadóval felvenni a kapcso... (2011.07.13. 10:01) Irgalmatlan évek
  • Mutek: Már nagyon várom a friss posztokat, tetszik az oldal! :) (2011.06.18. 13:41) Kiszámolók
  • Pöhölyke: @VKlári: Hát ez lett... (2011.02.20. 16:35) Testlenyomat

Linkblog

 

A fénykép is kis pontokból áll össze, mégis tökéletlen, ha csak egyetlen is hibádzik közülük – győzködöm Molnár Györgyi kolléganőt, amikor elcsodálkozik, miért épp őt akarom bemutatni – megmutatni – az olvasóknak. Persze ennek is hasznos oka van - csak kiderül a végére! Györgyi tizennégy éve közalkalmazott a VPOP Humánpolitikai Főosztályán, jelenleg a Fegyelmi és Nyilvántartási Osztály főmunkatársa.

„Rendes állás” kerestetik!

-          Van valami sója-borsa a testülethez kerülésének?

-          A nyolcvanas évektől a rendszerváltás után is az ország első számítástechnikai Kft-jénél dolgoztam, egyre kiszámíthatatlanabb időben és beosztásban. A mobiltelefonok előtti világban egy délután – ráadásul várandósan - úgy elmaradtam – orosz üzleti partnereket kísérgettünk vásárolni -, hogy amire hazakeveredtem, a család már az eltűnésem bejelentését fontolgatta. Anyukám ekkor jelképesen az asztalra csapott, s kijelentette: ez gyerekek mellett nem mehet így tovább, ha én nem, akkor ő majd keres nekem valami „rendes” állást. Teljesen civil ismeretségben volt Soos László Károly dandártábornok, egykori országos parancsnok helyettessel, őt kérdezte meg, volna-e valami lehetőség a pénzügyőrségnél? A kislányom egy éves lett, nem bírtam otthon maradni, a személyzeti nyilvántartóban pedig akkoriban üresedett meg ez a hely. Nem sokat gondolkoztam, elvállaltam a teljesen új és ismeretlen feladatot. Szerencse, hogy meglévő számítógépes ismereteimet tudtam hasznosítani.

-          A szülők, patrónusok általában nehéz keresztet jelentenek az embernek…

-          Az első fél év számomra is borzalmas szakmai és emberi erőpróbát jelentett. Ám igyekeztem állni a beavatást, és sikerült saját jogon elfogadást, szeretetet kivívnom: bevettek a csapatba, sokan régóta csak mamának neveznek, munkában és azon kívül sok szervezési, személyes dologban bizalmas lettem. Talán világossá vált a környezetem számára, hogy nem protekciós léha vagyok, nem ugródeszkának tekintem a személyzeti területet, és alkalmas vagyok bizalmi munkára.

Se tervezni, se halogatni

-          Térjünk a konkrét feladatára: a nyilvántartások rendje. Lehet szeretni ezt a monoton munkát?

-          Szeretet nélkül nem lehetne emberségesen végezni! Számomra nem eldöntendő kérdés a nyilvántartások napra készen tartása, mint mondjuk, hogy ebéd után közvetlenül elmosogatok-e, vagy csak később. Itt se tervezni, se halogatni nem lehet. A munka pillanatról-pillanatra adódik, kivéve a nagy átszervezési feladatokat és az ünnepségek előkészületeit, amelyek persze egymást érik. A központi adatbázisnak minden régióban vannak kimenetei, s bármi történik a mintegy hétezres aktív állományban – kinevezés, előléptetés, megbízás, diploma, házasság, születés -, mi mindenkiről, mindent tudunk. Rögzítenünk kell a változásokat, méghozzá a biztonság miatt többszörös nyilvántartással. Nem költői túlzás azt mondani, a humán terület az alfa és az omega a testületben. Mindenki kényes arra, hogy mondjuk az anyja neve helyesen legyen leírva, s a vezetők is elvárják, hogy azonnal eléjük kerüljön egy-egy anyag, amibe szeretnének betekinteni.

-          Sőt, időnként a nyugdíjasok is… Most következik beszélgetésünk apropója: szükségem volt egy olyan bizonyítványra, amit én hanyagul elszórtam, de bíztam abban, hogy a személyi anyagomban megtalálható. Önhöz irányítottak, az irat meglett, gyorsan, kedvesen segítettek.

-          Természetesen számos hasonló kérésnek teszünk eleget külsősök és volt kollégák részére. Elveim szerint senkivel sem viselkedhetünk pokrócul, hiszen nekünk is sikerélmény, ha örömöt tudunk szerezni valakinek. Külsősöknek, vagy leszerelt kollégáknak a főosztályvezető asszony felé kell pár sort írni a kérés indokáról, de nyugdíjasok esetében ettől általában eltekintünk.

-          Minden esetben sikeres a keresés?

-          Sajnos nem. Vannak foghíjak, az ötvenhatos forradalom idején sok személyi anyag megsemmisült, és az 1964-es vámőrség és pénzügyőrségi egyesüléskor is elkeveredtek dossziék.  

-          Hol fér el ez a rengeteg nyilvántartás?

Koncentrálni, de másként

-          Az aktív állományé a Mester utcai székház külön iratszobájában, a jelentősebb mennyiség sok évtizedig visszamenően az országos parancsnokság Száva utcai központi irattárban van, ahol ötven évig őrizzük őket, aztán lehet levéltározni. Szinte a történelem érint meg, amikor egy-egy megbarnult dossziét kinyitunk, áttekintjük, belepillantunk. Emlékszem, egyszer egy férfi kutatott a nagybátyja után, valószínüleg a családfájuk feldolgozása közepette. Nagy öröm volt számára, amikor megkapta a pontos és fontos adatokat a rokonáról.

-          Mi frissíti, mi kapcsolja ki a nyolc órai – mégiscsak monoton – munka után?

-          A másik énem, ami egyet jelent a lányom sportjával, a szinkronúszással. Petra junior versenyző, s ha már kisebb korában így is úgyis ott kellett lennem vele az edzéseken, gondoltam, kiművelem magam, s megszereztem a versenybírói képesítést. Koncentrálni kell a medence szélén is, de másképp, mint a munkában. Tagja vagyok a Magyar Úszó Szövetség Szinkronúszó Alszövetségének, sokszor bíráskodom, két éve pedig én voltam a Margit-szigeti úszó és szinkronúszó EB egyik fő szervezője. Nagy kikapcsolódást jelent ez a feladat, és nagy sikerélményt a dicsérő szó.

Molnár Györgyi, a „Mama” így vallott kis fészekalja munkatársai közül, akik valójában mindannyian azért dolgoznak, hogy a pénzügyőrök személyisége, élete, nagy szakmai fordulópontjai hitelesen legyenek bezárva egy-egy titokzatos dossziéba.   

 

 

Címkék: riport pénzügyőr személyzeti

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tollasz.blog.hu/api/trackback/id/tr532235257

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása