HTML

Bemutatkozás

Ez + az. Komoly és vidám. Elgondolkodtató és feledhető....

Rovatok

Friss topikok

  • Pöhölyke: Kedves Klári! Mindig örömmel fogadom a barátságos és kiművelt hozzászólásokat! Neked is köszönöm!... (2017.10.16. 21:39) Misztérium
  • abalaux: Végtelenül szomorú... Ez rosszabb, mintha mérgelődős strófákat írnál. Inkább bosszús verset olvas... (2011.08.26. 20:22) Ha egyszer el kell menni...
  • Librigabi: Kedves Erika! Köszönöm a segítségét, megpróbálom Püski Attilával vagy a kiadóval felvenni a kapcso... (2011.07.13. 10:01) Irgalmatlan évek
  • Mutek: Már nagyon várom a friss posztokat, tetszik az oldal! :) (2011.06.18. 13:41) Kiszámolók
  • Pöhölyke: @VKlári: Hát ez lett... (2011.02.20. 16:35) Testlenyomat

Linkblog

 

Abból kapok vissza, amit adok

 

„Egyetemi évei alatt nyújtott kiemelkedő tanulmányi, sport- és közösségi tevékenységéért” – ilyes szándékkal adományozzák évente a Közszolgálati Egyetem Vám- és Pénzügyőr Tanszékén a Lónyay Menyhért díjat. Az idén az elismerés büszke tulajdonosa Móré Katalin hadnagy, a KMRBI II. Vizsgálati Osztályán beosztott. 

-          Katalin, mit és hogyan teljesített az egyetemi évek alatt az elismerés kívánalmaiból?

-          Tanulmányi eredményem megfelelő volt, az első félév után pedig felvételt nyertem a Szent György Szakkollégiumba, amely olyan előadásokat, látogatásokat szervez, amelyekre órarendi keretek közt nincs lehetőség, de a szakmának titka, háttere, sava-borsa. Voltunk többek között börtönlátogatáson, előadóként meghívtunk tűzszerészt, egy hírhedt bankrabló ügyében nyomozó rendőrt, gyakorlaton vettem részt a Nemzeti Nyomozó Irodában. A 2013. évi őszi TDK-n dolgozatommal különdíjas lettem. Harmadévben kiképző is voltam, sport területen pedig az egyetem női kézilabda szakosztályának demonstrátora és persze lelkes játékosa.

Pörgésre számítva

-          Ezt a tempót tartom én felejthetetlen és visszahozhatatlan egyetemi éveknek!

-          Nagyon sokat kaptam, és nagyon sokat tettem is, hogy mindez igaz legyen. Részt vehettem egy németországi, három hetes szakmai-tanulmányi kurzuson, az első évfolyam után az Erasmus keretében három hónapot Angliában töltöttem - ez utóbbi sokat jelentett az angol nyelvhasználatom tökéletesítésében. A hazai sportrendezvények mellett pedig kijutottam az EUROPOL által 2013-ban Hollandiában rendezett kézilabda EB-re. Valóban tartalmas és szép évek voltak.

-          Hogy érzi magát jelenlegi állomáshelyén?

-          Köszönöm, igazán jól. Egy éves próbaidőn vagyok, felkészítettek, hogy „aki erre az igazgatóságra pályázik, számítson a pörgésre.” Az osztályom megkönnyíti a beilleszkedést mind szakmailag, mind – vidékről származó lévén – emberileg is.

-          Honnan való, és hogy esett a választása erre a pályára?

-          A nyírségi Vajáról indultam, és legfeljebb az utcán, meg filmen láttam egyenruhás embert, de a kíváncsiság mindig ott motoszkált bennem a bűnügyek, és a nyomozás iránt.

Tevés és tervezés

-          A család könnyen elengedte?

-          Nem könnyen, de okosan. Édesapám gazdálkodó, édesanyám bérszámfejtő egy cégnél, a három lánytestvér közül én vagyok a legidősebb. A szüleim valóban békés, szeretetteljes családi fészket biztosítottak nekünk, amelynek céltudatos része a taníttatás is. Középiskolás koromtól kollégista vagyok, megtanultam ellátni saját magamat, de örökké hálás leszek nekik a mai napig sem szűnő erőfeszítésért és gondoskodásért.

-          Kell-e, lehet-e tervezni ebben a hivatásban?

-          Bár látszik a NAV-nál életpálya modell, a szakmát sok külső hatás éri, hiszen az a törvények által is változik. Jelenleg fel kell vennem a tempót, fel kell zárkóznom szakmai magabiztosságban, gyorsaságban, és ez nem rövid idő. Emellett kis céljaim vannak, például, hogy ősztől elkezdem a német nyelv tanulását. A tervezés mellett fontos maga a mindennapi tevés, hiszen az a véleményem, hogy azt kapja vissza az ember, amit ad. Ha majd abból visszakapok valamit, amit adni szeretnék, akkor már jól járok - remélem.

-          Jó kezekbe került a Lónyay Menyhért díj. Hol tartja?

-          Otthon, a szobámban van egy dicsőség-fal, kiskorom óta gyűjtögetett érmekkel, oklevelekkel, helyezésekkel és emlékekkel, ennek megbecsült darabja lesz az elismerés.

                                                                                                               Móré Katalin kép.JPG

Címkék: elismerés riport pénzügyőr Lónyay Menyhért

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tollasz.blog.hu/api/trackback/id/tr876881799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása