HTML

Bemutatkozás

Ez + az. Komoly és vidám. Elgondolkodtató és feledhető....

Rovatok

Friss topikok

  • Pöhölyke: Kedves Klári! Mindig örömmel fogadom a barátságos és kiművelt hozzászólásokat! Neked is köszönöm!... (2017.10.16. 21:39) Misztérium
  • abalaux: Végtelenül szomorú... Ez rosszabb, mintha mérgelődős strófákat írnál. Inkább bosszús verset olvas... (2011.08.26. 20:22) Ha egyszer el kell menni...
  • Librigabi: Kedves Erika! Köszönöm a segítségét, megpróbálom Püski Attilával vagy a kiadóval felvenni a kapcso... (2011.07.13. 10:01) Irgalmatlan évek
  • Mutek: Már nagyon várom a friss posztokat, tetszik az oldal! :) (2011.06.18. 13:41) Kiszámolók
  • Pöhölyke: @VKlári: Hát ez lett... (2011.02.20. 16:35) Testlenyomat

Linkblog

 

Nincs még húsz éves az a fiatalember, aki – számos nemzetközi sikerrel a háta mögött – ez évtől, igazolt versenyzőként a Pénzügyőr Sport Egyesület Sakk Szakosztályát erősíti. Balog Imre jelenleg tizenkettedikes a Békéscsabai Széchényi István Két Tannyelvű Szakközépiskolában, de – mint mondja -, lesz még tizenharmadikos is, mert az első tanévben kizárólag az angol nyelvet tanulták. Aztán érettségi, és cél a Corvinus Egyetem valamelyik, közgazdaságtudományhoz illeszkedő kara.

 

Amikor megemlítem, hogy az Európa bajnoki címéhez kötődve kérdezném, a szőke fiú meglepetten visszakérdez: melyikhez? Miért – hökkenek meg -, mennyi van? Hét – válaszolja magától értetődően. Hát akkor magyarázatot kérek – és nekilódulunk:

-          Minden évben van Európa bajnokság, különböző korcsoportokban – mondja -, azon belül egyéni, csapat, úgynevezett snell (gyors, ahol öt perc alatt kell eredményt hozni), és rapid parti. Többek közt ezekben lehet nevezni. Én 2004-ben három, 2005-ben kettő, 2008-ban és az idén egy-egy kategóriában nyertem Európa bajnokságot. 2006-ban Szingapurban volt a világbajnokság, ott is csak hajszálon múlt a győzelem, de végül – India mögött - meg kellett elégednünk a második helyezéssel.

-          Hogy kezdődött a sakk pályafutása?

-          Édesapám megyei szinten játszott, úgy hat-hét éves koromban magyarázta el nekem azokat a szabályokat, amelyek a sakk alaptörvényei. Figyeltem, érdekelt a dolog, így aztán egyre jobban elmélyültünk ebben a játékban, tudományban. Lehet, hogy a szokásosnál könnyebben tanultam, mert szeretem a matematikát, zenét tanultam – kilenc évig zongoráztam -, és kedvelem a focit is – az ezekhez szükséges kombinációs készség valószínűleg hozzájárult a gyors fejlődéshez. Békésen, ahol lakunk, egy NB II-es klub tagja voltam, ott volt mesterem Emődi Gyula, aki a Pénzügyőrben jelenleg is játszik. Tavaly nyáron keresett meg Perlusz András, PSE szakosztályvezető az ajánlatával.

-          Egyik utolsó jó cselekedete volt ez, hiszen azóta eltávozott közülünk…

-          Igen, jelenleg Varga… a szakosztályvezető, az én személyi edzőm pedig Horváth Csaba nagymester lett, vele készülünk a novemberi, törökországi világbajnokságra. Havonta egyszer-kétszer Budapestre utazom, és akkor szombat vasárnap öt-hat órás edzőmérkőzéseket játszunk a mesterrel.

-          Megkérdezhetem, mi a haszna ebből a szimbiózisból egyik és másik félnek?

-          Az Egyesületnek jó, ha tud indítani versenyzőket különféle versenyeken, és ezért persze anyagi támogatásban is részesül a Magyar Sakk Szövetségtől. A játékos – így én is – a produktum alapján pontpénzt kap, és egyéb versenyeztetési támogatást, mondjuk útiköltség átvállalást, szállás hozzájárulást, felkészülési lehetőséget – és így tovább. Mindezek mellett azért jól cseng az eredmény is, és az erkölcsi siker sem mellékes.

-          Világossal, vagy sötéttel játszik szívesebben?

-          Világossal. Az kezd, és olyan érzést ad számomra, mintha ennyivel előnyben is lennék.

-          Fogja győzni ezt a több utas menetelést?

-          A sakkot profin csak úgy érdemes művelni, ha az ember bekerül a top tízbe. Ha nem, akkor megmarad kedvtelésnek, és az egyetem után valami sikert, örömöt és jövedelmet hozó szakmát szeretnék.

 

 

 

 

Címkék: sakk tehetség pénzügyőr rapid

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tollasz.blog.hu/api/trackback/id/tr492485598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása